torsdag 2 december 2010

DAGENS VARNING: ÄT EJ OMOGEN KAKI!!

Sharon-frukt är kanske något av det godaste jag vet MEN kostar alltid 4 skjortor och är alltid från Israel, (bla bla och här kan ni tänka in nån text om ockuperad mark och om att pumpa in pengar i pågående konflikter och bla bla) så men därför köper jag det nästan aldrig även fast jag tycker det är ssssuuuupppeeerrgoott!!   MENSENNNUDÅ så hittade jag JÄTTEBILLIG JÄTTESTORA på... netto tror jag.  KAKI stod det på skylten och ja ba , - men det är ju samma, det ser jag ju, det ser ju likadant ut!   (har på sistone också sett nån ovalare variant, den var god tror jag. MEN DEN HÄR KAKIN DÅ sen när jag skulle äta dessa jättestora jättegoda så var det först gott, o sen JÄTTEÄCKLIGT!! hahaha.  en JÄÄTTEBESK OCH JÄTTESTRÄV JÄTTEHEMSK eftersmak.  man blir helt torr i hela munnen o det är fruktasvärt.     jag är ju dock som jag är och slänger aldrig mat utan äter upp hela även fast det är äckligt. När jag råkar köpa mat som är äcklig så äter jag alltid upp den, försöker alltid komma på något sätt att få den god eller iallafall ätlig genom att tillreda på olika sätt och blanda med saker som kompleterar det äckliga. blanda surt med sött osv. brukar funka super så testade det även här.  Hade den äckliga sträva frukten i mat igår. i gryta med tomatkross o kokos och curry o spenat o tofu o jornötter o morot och bla bla o då smakade det inte illa alls.   och nu till frukost skalade jag o stekte små bitar av den i olja med mandlar.  funkade nästan  

MEN NU DÅ så läste jag på. borde gjort det först kanske. tydligen:

KAKI och SHARON är inte samma. Men nästan. Sharon är en förädlad variant av Kaki.
KAKI innehåller nån syra som heter garvsyra och är därför skitäcklig när den är omogen. Och att saker är äckliga är ju naturens sätt att säga att man inte ska äta det. Det är aldeles sälkert giftigt också. haha. jag känner mig sjukt dum som då kryddar o värmer och täcker över äcklet o äter ändå.   Så tydligen ska man vänta tills dom känner sig redo, då ska dom tydligen bara vara goda. Men skalet verkar man fortfarande inte skulla äta.    skillnaden med SHARON då är att de förädlat bort denna syra. så dom går att äta även omogna och hårda.  Dock är dom saftigast o godast så mogna som möjligt säger jag. Dom får bruna fläckar på skalet men det är inte som dom är dåliga utan bara socker och gör dom ännu godare.

SÅ ÄT INTE KAKI FÖRRÄN MJUK O JÄTTEMOGEN OKEJ!!!  FRUKTANSVÄRT OCH SÄKERT GIFTIGT ANNARS!!!!

så om ni aldrig ser mig mer så har jag dött av att ätit omogen frukt. hahahah. sjukt tråkig dödsorsak.

1 kommentar:

  1. Kan inte ens få bort rester från tänderna. Tungan fastnar

    SvaraRadera